مدیکس

ده خاصیت فندق

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/7/21
3
+ 1 | - 0

فندق یکی از محبوب ترین مغزهای خوشمزه است که خواص فراوانی دارد. کشور ترکیه با تولید 75% از کل فندق مورد استفاده در جهان را تولید می کند. در کشورهایی نظیر یونان، ایتالیا، بریتانیا و ایالات متحده هم کشت می شود. این مغز فوق العاده خواص بی نظیر و مزایای فراوانی دارد. در نتیجه می تواند تاثیر بسزایی بر سلامت ما انسان ها بگذارد. همچنین موجب تقویت سلامتی فرد نیز می شود.

فواید فندق

متخصصین طب سنتی اعتقاد دارند طبع فندق گرم و خشک است و می تواند در دفع سموم بدن نیز مفید باشد. فندق را به عنوان یک میان وعده خوشمزه می توان در برنامه غذایی روزانه گنجاند. به کمک آن می توانید سلامت خود را ارتقا دهید و از ابتلا به انواع بیماری ها جلوگیری کنید.

در لیستی که در قسمت پائین آورده شده، می بینید که هر 100 گرم فندق چه میزان ارزش غذایی دارد.

خواص فندق برای مردان

مصرف فندق موجب افزایش تعداد اسپرم های بدن می شود. همچنین کیفیت اسپرم ها را بالا می برد. فندق سرشار از ویتامین E است و تعداد اسپرم های بارور را بیشتر می کند. از دیگر خواص فندق برای مردان، از بین بردن اختلالات هنگام نعوظ می باشد. فندق سرشار از آنتی اکسیدان های فراوانی است که باعث بهبود گردش خون و مانع از سفت شدن عروق خونی می شود. ماده ی مفید دیگری به نام اسید آمینه آرژنین باعث بالا رفتن گردش خونی در عضلات بدن مردان نیز می شود. به همین دلیل می تواند اختلالات نعوظ را در آقایان برطرف کند.

خوص فندق برای مو

ویتامین E موجود در فندق، باعث تقوت پوست و موی سر می شود. مواد مورد نیاز پوست و مو را تامین می کند و بسیار مغذی محسوب می شود. علاوه بر مصرف خوراکی، روغن فندق موجب تقویت ریشه مو نیز می شود. در نتیجه از ریزش موی سر جلوگیری می کند. اگر دچار خشکی کف سر شدید و خارش حاد مو و سر شدید، می توانید از فندق کمک بگیرید. فندق مانع از پوسته پوسته شدن کف سر می شود و از ایجاد شوره جلوگیری می کند. همچنین موجب داشتن موهای سالم و درخشان می شود. یکی دیگر از خواص فندق، تقویت ابروها می باشد. شما می توانید روغن فندق را هر شب به ابروهای خود بمالید تا سبب پر پشت شدن ابروهای شما شود.

 

خواص فندق

خواص فندق برای زنان

با مصرف فندق، سطح قند خون بدن کاهش می یابد. همچنین میزان مقاومت بدن به انسولین را نیز بهبود می بخشد. همچنین سطح باروری زنان نیز افزایش می یابد. همچنین میزان فیبر بالای فندق، ریسک ناباروری بر اثر اختلالات تخمک گذاری را کاهش داده  و موجب بالا رفتن قدرت باروری در زنان می شود. عصاره فندق در درمان سرطان رحم مفید می باشد. از دیگر خواص فندق برای تخمدان ها، داشتن مقادیر بالای منیزیم، کلسیم و پتاسیم می باشد. همین امر موجب کاهش دردهای عضلانی و انقباض ماهیچه های رحم در طول روزان پریودی است.

خواص فندق در بدنسازی

ورزشکاران نیاز دارند تا قوای جسمانی و عضلانی خود را تقویت نمایند. عضلات قوی بسازند. رژیم غذایی که متشکل از مواد مفید باشد، برای بدن ضروری است. فندق به دلیل داشتن مواد مغذی زیاد، به شما کمک می کند اندامی متناسب و ایده آل داشته باشید. به دلیل داشتن پروتئین و کربوهیدرات و چربی های مفید و ضروری، برای داشتن اندامی متناسب و ایده آل به شما کمک می کند.

مطالب مرتبط
شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید